پرسش های متداول
سمنان من نام سامانه ای است که توسط شهرداری سمنان برای مدیریت و تجمیع اطلاعات کاربران (شهروندان) و احراز هویت آنها راه اندازی شده است. شما با ایجاد یک حساب کاربری در سمنان من، دارای یک پنل کاربری شخصی خواهید شد، که با استفاده از آن علاوه بر دسترسی به خدمات الکترونیک شهرداری سمنان مانند سامانه 137، سامانه خدمات الکترونیک شهرداری (شهرداری الکترونیک)، سامانه سیوا و ..می توانید از امکاناتی مثل کیف پول دیجیتال شهروندی، امکان پذیرنده شدن و .. نیز استفاده نمایید.
احزار هویت افراد در هنگام ثبت نام بصورت هوشمند انجام می شود. شما می توانید از طریق این لینک به فرم ثبت نام دسترسی پیدا کنید و پس از ثبت شماره موبایل خود و دریافت کد تایید، با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولدتان، در سامانه سمنان من احراز هویت شده و پس از تکمیل فیلدهای مورد نیاز در سامانه ثبت نام نمایید.
سامانه خدمات الکترونیک شهرداری سمنان بستری است برای ارائه خدمات شهرداری سمنان و سازمان های وابسته با قابلیت پوشش انواع گردش کار و فرآیندهای سازمانی مجموعه شهرداری سمنان، که علاوه بر ایجاد شرایط دریافت خدمات بصورت غیر حضوری برای شهروندان، زمینه ساز افزایش بهره وری، کیفیت و سرعت ارائه خدمات، کاهش هزینه ها، افزایش شفافیت و ارتقاء رضایت شهروندان از خدمات شهرداری می باشد.
شهروندان گرامی جهت دریافت خدمات شهرداری سمنان بصورت الکترونیکی، می توانند با مراجعه به سامانه سمنان من با آدرس https://my.semnan.ir نسبت به ایجاد حساب کاربری خود اقدام نموده و از طریق آدرس https://e.semnan.ir از خدمات الکترونیک شهرداری سمنان بهره مند گردند.
سیوا در زبان سمنانی به معنای جدا، سَوا یا تفکیک است. با استفاده از سامانه سیوا شما به راحتی می توانید نوع و وزن پسماندهای خود را مشخص کنید و با مراجعه سفیران پاکیزگی، پسماندهای خود را به ما شهرداری سمنان بفروشید. این سامانه با فراهم نمودن ارتباط الکترونیکی بین شهروندان و سازمان مدیریت پسماند شهرداری، یکی از بهترین راه حل های مشارکتی جمع آوری و مدیریت پسماندهای قابل بازیافت از درب منازل شهروندان می باشد. سامانه سیوا با فراهم نمودن محیطی شفاف و فرآیندی بسیار ساده برای شهروندان، زمینه ساز مشارکت شهروندان در بهینه سازی و بازیافت پسماندها می باشد.
این سامانه بستری برای اعلام و پیگیری معضلات شهری و مدیریتی شهرداری توسط شهروندان است. 137 شماره تلفن 3 رقمی ساده ای است که متعلق به شهرداری سمنان بوده و تمام شهروندان محترم می توانند برای پیگیری رفع مشکلات شهری و یا اعلام درخواست در تمامی حوزه های اجرایی مربوط به شهرداری با آن تماس بگیرند. سامانه 137 نیز به عنوان راه حلی نوین، برای شهروندان محترم امکان پیگیری موارد مربوطه را بر بستر اینترنت فراهم ساخته است. شهروندان می توانند تمامی درخواست هایی که از طریق سامانه 137 ثبت میکنند بصورت مرحله به مرحله پیگیری و مشاهده نمایند. همچنین امکاناتی مانند ثبت بازخورد از میزان رضایت شهروندان در خصوص نحوه پیگیری و رفع مشکلات اعلام شده برای شهروندان تعبیه گردیده است.
شما با ایجاد یک حساب کاربری در سمنان من، در صورت تمایل می توانید دارای یک کیف پول دیجیتال شخصی و منحصر به فرد باشید، که با آن می توانید از تمامی فروشگاهها، مغازه ها، تعمیرگاهها، نانوایی ها و .. در شهر سمنان که دارای درگاه پرداختی (کیو-آر کد پرداخت) سمنان من باشند خرید نمایید و پرداخت های خود را بصورت الکترونیکی انجام دهید. همچنین در صورتی که تمایل به استفاده از خدمات الکترونیکی شهرداری سمنان یا سازمان های تابعه داشته باشید، می توانید تسط کیف پول شهروندی هزینه خدمات دریافتی را پرداخت نمایید.
شهرداری سمنان از طریق کیف پول دیجیتال شهروندی حساب شهروندانی که از طریق سامانه سیوا در بازیافت پسماندهای شهری مشارکت دارند را در ازای تحویل پسماندهای قابل بازیافتشان شارژ می کند.
شهروندانی که صاحب کسب و کار های شهری ( فروشگاه، نانوایی، رستوران، تاکسی، سوپرمارکت، تعمیرگاه، آرایشگاه و ... ) هستند می توانند در سامانه سمنان من با ثبت درخواست پذیرنده شدن برای کسب کار خود درگاه پرداخت دیجیتال دریافت نمایند. درگاه پرداخت دیجیتال عملکردی مشابه پوزهای پرداخت بانکی را دارد، با این تفاوت که نیاز به هیچگونه سخت افزاری نیست. شهروندان می توانند با اسکن کردن کد فروشگاه یا مغازه شما هزینه کالا یا خدمات خریداری شده از شما را به آسانی بصورت آنلاین پرداخت نمایند. بعد از هر پرداخت برای شخص پرداخت کننده رسید پرداخت نمایش داده می شود و برای شما هم پیامک واریز بحساب ارسال می شود.
پس از پرداخت توسط مشتری بلافاصله مبلغ پرداخت شده به کیف پول دیجیتال شما واریز می شود.
پرداخت های روزانه مشتریان شما به کیف پول دیجیتال شهروندیتان واریز میگردد. برای انتقال مبالغ موجود در کیف پول خود بحساب بانکیتان می توانید در هر زمان از طریق پنل شهروندی خود اقدام نمایید. اگر تمایل دارید که موجودی کیف پولتان در پایان هر روز بصورت خودکار از کیف پول دیجیتال شما به حساب بانکیتان انتقال پیدا کند میتوانید از گزینه تسویه خودکار استفاده نمایید. برای اینکار می توانید در هنگام ثبت درخواست پذیرندگی یا بعد از تایید درخواست خود، نسبت به فعال سازی تسویه خودکار اقدام نمایید.
براساس قوانین سیستم شاپرک و ساز و کارهای بانک مرکزی اگر قبل از ساعت 22:00 درخواست تسویه حساب خود را ثبت نمایید، مبالغ تا ساعت 16:30 روز بعد به حساب شما واریز می شود. اگر ودرخواست تسویه حساب شما بعد از ساعت 22:00 ثبت شده باشد، پس فردا تا ساعت 16:30 به حساب شما واریز می شود. اگر درخواست تسویه حساب در روزهای قبل از تعطیلات (مثلا پنج شنبه) انجام شده باشد، در اولین روز کاری (شنبه) به حساب شما واریز می شود.
در مورد پذیرندگانی که قابلیت تسویه حساب خودکار را فعال کرده باشند، هر شب کمی قبل از ساعت 22:00 برای آنها تسویه حساب انجام می شود و وجه موجود در کیف پول آنها طبق توضیحات بالا روز بعد تا ساعت 16:30 بحساب آنها واریز خواهد شد.
باتوجه به سیستم شاپرک که سیستم سراسری بانک مرکزی برای پرداخت های اینترنتی می باشد، واریز تراکنش ها بر روی درگاه های پرداخت اینترنتی روز بعد انجام می پذیرد و این قانون برای کلیه پذیرنده ها صدق می کند.
در حال حاضر کف انتقال وجه در درگاه شخصی 1,000 تومان و سقف آن دو میلیون تومان در هر تراکنش است.
خیر، ولی در صورت داشتن حساب کاربری در سمنان من، پرداخت کننده علاوه بر دسترسی به تاریخچه ای از واریزی ها و دریافتی های خود می تواند پرداخت های خود را از طریق کیف پول شهروندی انجام دهد.
خدمات سمنان من برای خدمات "درگاه پرداخت کسب و کارهای شهری" برای کسانی که در آن حساب کاربری ایجاد می کنند و درگاه پرداخت کیو-آر کد دریافت می کنند رایگان است. اما در صورت تغییر سیاست های ارائه خدمات سمنان من یا هزینه دار شدن سرویس های بانکی ارائه شده (تسویه حساب و ...)، هزینه های قانونی مصوب خدمات بر سرویس ها اعمال می گردد که در این صورت موارد به اطلاع شما خواهد رسید.
کارمزد استفاده از پرداخت الکترونیک مطابق با تعرفه تعیین شده توسط سازمان فاوا می باشد که در هنگام پرداخت توسط مشتریان شما قابل پرداخت خواهد بود. در حال حاضر کارمزد خدمات پرداخت الکترونیکی از طریق بارکد 100 تومان می باشد.
سامانه سمنان من شامل خدماتی است که از سوی شهرداری سمنان ارائه شده است. علاوه بر این شهرداری سمنان در همکاری با یکی از معتبرترین شرکت های پرداخت یار با نام "آی دی پی" خدمات پرداخت های الکترونیکی را ارائه نموده است.
آیدی پی پرداخت یار رسمی بانک مرکزی است و اسم و آدرس آیدی پی در سامانه شاپرک بانک مرکزی در لیست شرکت های مجاز به فعالیت وجود دارد .
همچنین آیدی پی یک سرویس ارائه شده توسط شرکت وب کاران می باشد که سابقه بیش از 10 سال در تولید سیستم های مالی تحت وب و ارائه خدمات آی تی دارد، آیدی پی با همکاری درگاه های معتبر بانکی کشور فعالیت می کند و کلیه فرایند تراکنش و کسر پول در سایت بانک و درگاه پرداخت انجام میشود و امنیت پروسه پرداخت به عهده بانک عامل و بانک مرکزی می باشد.
تمامی درخواست ها بین کاربر و سرورهای آی دی پی، تحت پروتکل های رمزنگاری 2048 بیتی انجام میگیرد که امنیت ارتباط را تضمین میکند و کلیه تراکنش ها و فعالیت ها در سیستم ثبت شده و به راحتی قابل پیگیری است.
به جز شماره شبا هیچ گونه اطلاعات بانکی همانند شماره کارت و ... در سمنان من ذخیره نمیشود و در هیچ جای سایت، سمنان من این اطلاعات را از شما درخواست نمیکند.
عضویت در شبکه پرداخت شهری سمنان من و استفاده از آن هیچ هزینه ای برای فروشگاه ها و کسب و کارهای عضو ندارد.